Breaking News

Mercedes-Benz, AMG. ekrani i performanse

Mercedesova AMG-linija učestalo raste i širi se poput pošasti unutar pojedinih klasa i kategorija svijeta automobila. Stoga nikoga ne treba previše začuditi što je upravo ovih dana na tržište stigao najnoviji „Baby-Benz“. Uglavnom, dotični je ljuti kompakt predstavljen u obliku modela AMG A35 4MATIC.
Vidite kako je brz?
Vidite kako je brz?
foto: Mercedes-Benz (AMG)

Ovaj poremećeni kompakt hatchback ima novi motor. Novu tehnologiju i mali milijun novih komponenata. Doduše, usmjerenje nije novo, jer su i prijašnje AMG-ove iteracije A-klase bile poprilično divlje, a u teoriji ni global vezan uz motor ne nudi ništa pretjerano novo.
No upravo bismo se tu svi zajedno prevarili, jer brojke govore drugačije…
Naime, izuzev četiri cilindara i dvije litre zapremine u kombinaciji s Turbo-punjačem, AMG A35 4MATIC raspolaže s konkretnih 300 konja i nekih 400 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
Time ovo nipošto nije najjači ludi kompakt, ali je jedan od najzanimljivijih, a i najljepših.
Dotični je motor priključen na mjenjački sklop sa sedam brzina. Dotični ima i dvostruku spojku, te svu snagu šalje na pogonski sklop koji podrazumijeva sva četiri kotača.
Uglavnom, sve to ovom „Baby“ Mercedesu omogućava sprint do stotke za nekih 4,7 sekundi i maksimalnu brzinu od (elektronički limitiranih) 250 kilometara na sat.
Odnosno u prijevodu, sasvim dovoljno brzo.

Budući da je usprkos veličini riječ o punokrvnom AMG-modelu samo je po sebi jasno da je ova A-klasa kudikamo bolji automobil od neke „obične“ izvedenice tog modela. I to ne samo u smislu performansi protežu izvan odjeljka motora. Konkretno, ovaj A35 je opremljen svakojakim komponentama koje za ideju imaju povećanje torzijske krutosti – i to pogotovo na prednjem dijelu automobila.
Inženjeri su si dali oduška, pa je ova A-klasa opremljena AMG Ride Control sustavom ovjesa koji koristi lagane aluminijske dijelove. Tu je i novi prednji upravljački zglob i pregršt sitnica koje od ovog automobila na cesti čine „Baby-monstruma“ za svakodnevnu upotrebu.
No kako ne bi baš sve dolazilo u sklopu serijske opreme, kupcima će na izbor biti ponuđena opcija naručivanja adaptivnog sustava ovjesa s tri različita načina rada.
Eh...kompakt, reklo bi se...
Eh…kompakt, reklo bi se…
foto: Mercedes-Benz (AMG)

S obzirom na performanse, ovaj je A35 opremljen i s visokoučinkovitim sustavom kočenja koji ima četveroklipna kočiona kliješta u kombinaciji s diskovima promjera 350 mm. No to je priča koja vrijedi za prednji dio automobila, dok onaj stražnji „krase“ kočiona kliješta s jednim klipom koja pritiskom papučice kočnice stišću diskove od 330 mm.
Ostale promjene u ovoj izvedbi modela uključuju i sportski sustav upravljanja, AMG-ov „grlati“ ispušni sustav i asortiman posebnih postavki, uključujući i novu „Slippery“ opciju za AMG Dynamic Select System (odnosno DSS za ovisnike o skraćenicama).
Zuuuuuum!
Zuuuuuum!
foto: Mercedes-Benz (AMG)

S obzirom na „procurene“ fotografije kakvih smo se nagledali tijekom prošlih tjedana, AMG A35 4MATIC kao zlatna sredina u ponudi zapravo ne bi trebao fascinirati svojim eksterijerom. Jer svi detalji u pravilu nalikuju AMG-Line opcijama s kakvima svaka A-klasa ovisno o dubini džepa pojedinih kupaca može biti na cesti.
Ali kako je to s Mercedesom često slučaj, i ovdje se poradilo na sitnim distinkcijama koje su unikatne skoro isključivo za ovu verziju modela. U tom dijelu priče možda vrijedi spomenuti nešto drugačiji rešetku između prednjih farova i stražnji branik koji izgledom odudara od već poznatih varijacija na temu, ali možda je bolje prepustiti vama cijenjenim čitateljima da se poigrate igre „nađi razliku“.
Nekako se tako čini bolje, nego navoditi suhoparne podatke iz brošure.
A i lijeni smo ovih dana, pa…
Uglavnom, dovoljno je reći kako ova AMG A-klasa izvana izgleda jako dobro, jer u krajnjoj liniji usprkos orijentaciji prema performansama teško možemo vizualizirati prosječnog vlasnika kako divlja po stazi. Puno je izvjesnije da će se primjerci ovog automobila nalaziti ispred pomodnih lokala i restorana, jer nam tako praksa već godinama pokazuje.
Ekrani, ekrani i ekrani...
Ekrani, ekrani i ekrani…
foto: Mercedes-Benz (AMG)

Isto vrijedi i za interijer unutar kojeg vrijedi istaknuti upravljač s ravnim dnom, kontrastne šavove i tonu Alcantare. Sve je nekako na svom mjestu i izgleda dobro. Ali ne i puno bolje nego smo već do sada navikli.
Naravno da je Mercedes uzduž i poprijeko interijera porazbacao svega i svačega, ali nemojte se ni na sekundu „furati“ na Ivana Generalića, odnosno ispadati naivcima, jer već ove promotivne fotografije na sebi imaju tonu i pol detalja koji se nalaze u popisu dodatne opreme. Tj. u prijevodu, masno se naplaćuju. Zato nema smisla navoditi detalje poput digitalne ploče s instrumentima, infotainment sustava najnovije generacije i sve sile ostalih ekrana koji izviruju iz svakog kuta novi(ji)h Mercedesa, kad ni sami nismo sigurni koliko toga dolazi u seriji, a koliko od tih detalja košta nogu, ruku, bubreg i nekoliko pršljenova kralježnice.
I zato je zapravo možda najbolje ovu najavu završiti s datumom premijere za ovaj automobil.
Datum je 2. listopada ove godine, a mjesto je salon automobila u Parizu, gdje ćemo saznati puno više detalja nego ih znamo u ovom momentu.

I da… Dopada nam se ova A-klasa. Čak i u žutoj boji.
A vama?

Nema komentara